Wednesday 17 April 2013

DOA PERSARAAN



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

اَلْحَمْدُ للهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ وَالعَاقِبَة لِلْمُتَّقِيْنَ وَالصَّلاَة ُوَالسَّلاَمُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ
وَأَصْحَابِهِ أَجْمَعِيْنَ


Allahumma Antal ‘Azizul Jalil,
Sesungguhnya kami pada pagi  ini, ingin merafa’kan kesyukuran dan pujian terhadap Mu, atas kurniaan Mu yang tidak ternilai.

Allahumma Ya Hakim Ya Azim,
Pada saat dan detik yang bersejarah ini  kami menghulurkan tangan pengharapan
memohon ehsan dan rahmatmu agar engkau anegerahkan  kesejahteraan, taufiq dan hidayah kepada yang berhormat perdana menteri malaysia Tan sri Dr Mahadhir Muhammad yang akan meninggalkan arena kepimpinan negara ini. Berikanlah kepada beliau kesabaran, ketabahan dan kekuatan dalam menjalani hidup sebagai seorang muslim sejati di hari-hati yang mendatang.

Ya Allah, Ya Qahhar Ya Jabbar
Kurniakanlahlah ya Allah ganjaran ,syafaat dan keridhaanmu di atas jasa-jasa baik beliau yang telah dicurahkan kepada rakyat dan kau ampunkanlah  di atas segala kelemahan dan kesilapan yang telah beliau lakukan kepada rakyat.
Mudah-mudahan segala pengorbanan beliau menjadi pendorong untuk kami meneruskan perjuangan merpertahankan kedaulatan dan kemakmuran negara seiring dengan kehendakmu ya Allah.
.
Allahumma Ya ‘AliimWa Ya Khabiir,
Kurniakanlah apa kiranya ya Allah kepada negara kami keamanan, kesejahteraan dan kemakmuran yang berpanjangan .Jauhkanlah negara kami dari gejala-gejala mungkar yang boleh merosakkan kedaulatan dan keamanan negara.
Jadikanlah kami Ya Allah, dari kalangan hamba-hamba Mu yang taat dan bersyukur. Jauhilah kami Ya Allah, dari melanggari perintah Mu. Berikankanlah kepada kami limpahan ilmu yang berguna dan kefahaman yang benar. Satukanlah hati-hati kami, eratkanlah silatur rahimi dikalangan kami. Padukanlah tenaga dan usaha kami untuk memartabatkan pendidikan bangsa secara bersama demi mencapai kecemerlangan dan kegemilangan di dunia dan di akhirat.

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا ، وَتَفَرُّقَـَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقاً مَعْصُوْمًا ، وَلاَ تَجْعَلِ اللَّهُمَّ فِيْنَا وَلاَ مَعَنَا وَلاَ مَنْ يَتْبَعُنَا شَقِيًّا وَلاَ مَطْرُوْدًا وَلاَ مَحْرُوْمًا .
اللَّهُمَّ اجْعَلْ خَيْرَ أَعْمَارِنَا ءَاخِرُهُ وَخَيْرَ أَعْمَالِنَا خَوَاتِمُهُ وَخَيْرَ أيَّامِنَا يَوْمَ ألْقَاكَ فِيْهِ
اللَّهُمَّ اغْفِرْلَنَا ذُنُوْبَنَا وَلإِخْوَانِنَا الَّذِيْنَ سَبَقُوْنَا بِالإِيْمَانِ وَلاَ تَجْعَلْ فِيْ قـُلُوْبِنَا غِلاًّ لِلَّذِيْنَ ءَامَنُوْا رَبَّنَاإنَّكَ رَءُوْفٌ رَحِيْمٌ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَة ً وَفِي الأخِرَةِ حَسَنَة ًوَقِنَا عَذَابَ النَّار ِ

وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ ، وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ





3 comments:

  1. Alhadulillah, banyak doa banyak manafaat. sejuk rasa hati. Blog ilmiah semoga diberkati...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. kalau ada apa apa kekurangan, boleh komen lagi untuk penambahbaikkan

    ReplyDelete
  3. Semua ok la tu. Tahniah.

    ReplyDelete

RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3

Contoh Amalan Fardhu Kifayah